tisdag 20 januari 2009

Tänkvärda ord

Jag tycker om att omge mig med små tänkvärda ord lite här och var. Funderar på att göra något litet pyssel idag med ord och bild. Har ju en massa tråkiga tändsticksaskar överallt...

  • amor vincit omnia

  • la vie en rose

  • we are never so lost that angels can´t find us

  • the best way to predict your future is to create it

  • lev väl, skratta ofta, älska mycket

  • inspire

  • one day it will all come true

  • home is where the heart is

  • home is where the memories begins

  • home is where the people who love you live

  • take the time to smell the roses

  • så skimrande var aldrig havet

  • min älskling du är som en ros

  • det är i motvind som draken stiger

  • man letar efter lyckan, och tror det är en sol, så sitter den i skuggan , som en liten viol

  • as I live each day, may I do my part, to make a difference, and touch one heart, each day it is my goal, to bring smiles and laughter, into a soul

Må gott!

Kram Anette

5 kommentarer:

K sa...

Hejhopp å välkommen till den underbara bloggvärlden VA HIMLA KUL ATT DU BESTÄMDE DEJ ;D Ska genast länka dej OM jag får ?

Vett å etikett ? hmmm är jag verkligen rätt person till det hedersvärda uppdraget fniss fniss ?

BRA BLOGGNAMN DU KOM PÅ, Dä ska ju va gött å leva annars kan dä kvitta eller hur ?

Vi höres snart igen kramis /

In my house sa...

Halloooo, kika gärna in till mig!!! Jag behöver smakråd =)Hjjjjjääääälp

Kraaam j

Fröken Fräken sa...

Ja, ibland kan man verkligen behöva lite uppmuntrande ord. Jag har just hittat en dikt av Edith Södergran som jag funderar på att göra något av... hm...

Annika i Gamla Stan sa...

Å, Anette, vad roligt att du kommit igång! Jag länkar dej så att jag kan ha koll på hur det går! Håller själv på att fundera ut ett vägg ord till sovrummet som en konstnärlig vän lovat att skriva, vi får se vad det blir..

Kram

Annika

Annika i Gamla Stan sa...

PS. Du undrade om S1005-y! Det är den vita färgen som jag just nu gillar allra mest som drar åt det grå hållet.

Tidigare använde jag S1500-y (lite lätt åt det äggskalsfärgade hållet) men råkade skriva fel när färgen skulle blandats till, och på så sätt hittade jag en ny vit favorit.

Nu är jag ingen vitfärgssnobb ;-) utan målar gärna möbler med vit takfärg när det säljs billigt i jätteburk....blir matt och fint, men kräver 3-4 lager ...