måndag 26 januari 2009

Januariblues...

Idag är en såndär dag som man helst vill hoppa över. "Carpe Diem" göre sig icke besvär! Grått och rått och blött och geggigt - precis överallt! Det känns inte kul att vara ute och inte särskilt upplyftande att vara inne heller. Ser en massa saker överallt som borde fixas; fortfarande gapar stora tomma hål i inredningen efter julens utträde, saker utan hem som flyter omkring, saker som ska sys, saker som ska slängas, saker som… Stöööööön!!! Någon som känner igen sig? :-)

Man tenderar att stirra sig blind på det man inte tycker om, istället för att vända sitt fokus på det man faktiskt gillar. Sann rikedom är att kunna se och glädjas åt det lilla i tillvaron...att sätta värde på de små sakerna...


Gillar den här fågelburen. Köpt på Åhléns i somras, det är trixigt att få in något i buren eftersom öppningen är pytteliten. En liten fågel köpt i Danmark får sitta på dörren. Några kvistar av murgröna och gullranka står i små glas och väntar på att slå rot.



Satte in de här små söta änglarna i buren en gång, men fick då höra att det såg ut som inlåsta fångar...hrmpf!!! Men det är klart...det låg kanske något i det. Nu får de stå på en hylla i rummet istället. Ett litet betonghjärta från en blomgrupp blir fint till.




Här har vi en som verkligen vet att njuta av livets små goda under! En soffa, lugn och ro och mattes gosefilt (nåja, han är inte helt överens med matte angående ägandeförhållandena avseende filten) - det är allt som behövs för att den här katten ska Må Gott! :-)

Ha en fin dag!
Kram Anette

10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Tack för tipset! Jag har ev en tidning på gång! ;-) Är det bara mindre närbilder i magasinet eller är helhetsbilder på inredningar också? Måste ju fråga en expert som verkar har lusläst publikationen...

Ja, det är inte lätt såhär efter jul att hitta stilen... jag vill ha in våren, men inte för gulligt eller för mycket pasteller redan. SÅ jag provar mig fram, och hit och dit... Men med din fina fågelbur behövs väl inte så mycket mer??

A home far away sa...

Ahhh en sån liten söting som ligger o snusar...

Kram Gunilla i Singapore

Annika i Gamla Stan sa...

Jag känner igen mej i att man får en stressklump av allt som borde göras och missar att njuta, men jag försöker göra så här, både hemma och på jobbet:

Istället för att låta sej överväldigas, gör en TO-DO lista och dela upp grejerna på en (ev två) vecko, och ägna resten åt att må bra och mysa med missen.....

kram A

In my house sa...

Du har Mail hjärtat =)

Jenny Oak Fae sa...

Åh, tack! Kul att du tycker att Madonnan är fin!

: )

Jo, jag mår lite bättre, men nu är jag TRÖTT...för jag har varit i 2 loppis-butiker + hämtat en gammal symaskin på auktion + slängt 2 soffor på soptippen, fast mamma & pappa fick så klart bära...

Den där buren är verkligen fin!
Jättefin katt också..!

KRAM, Jenny

<3

In my house sa...

Look at your hotmail darling!!!

lottens vita och gröna sa...

hallå!

dett är verkligen en må gott blogg, vilken bur alltså, jag är en buroman...eh! och du, du lurade mig ända ner, tänkte på vilka ljuvliga paket du skulle få, ohohoh satt jag här och bara mös av alla bilder så duns...nä ingen vinst, håller allt vad jag har att du ska vinna baby!
tack söta du för din hälsning, feeeeeeeel good!

varmkram lotten

Piffa och Puffa sa...

Fantastisk bild på katten i soffan. Så där ligger även min hund Wilma, tar gärna bästa platsen här hemma.
Kramar Anette

Jenny Oak Fae sa...

Jag samlar också på mig en massa burkar, ser så charmigt ut att precis som du skriver, ha pasta i dem!

Jag har 3 par skridskor + ett par skidor + ett par pjäxor framme, även en krans på dörren, men vintern är ju inte över, även om det mer och mer liknar vår här nere, jag har blommande Vintergäck nu...

Ha det GOTT!!!

Kram, Jenny

<3

Cazandra sa...

Hej och tack för dina snälla ord och bra tips! Blev så grej-sugen så jag satte igång att pynta uppe på skåpet direkt :) Ska lägga ut bilder ikväll :) En bra idé för jag känner att det gör lite ont i mig att måla dem - redan! Skymtade dina stolar i bakgrunden på "bur" bilden.. såg ju riktigt snyggt ut när det är mkt vitt runtom! Och jag tycker också det är snyggt när det är något som bryter av från allt det vita! Ha en jättebra dag! Kramkram C