fredag 16 januari 2009

Mormors skåp och kattdagbok

Jag har inte särskilt många saker efter min mormor, så dom jag har är mig väldigt kära. Det här skåpet är en av dom sakerna jag har ärvt. Men handen på hjärtat, inte är det särskilt snyggt med den gul-bruna färgen. Det svalde massor, visst, och i flera år hade jag det undangömt i sängkammaren som linneskåp. Bortsett från att det en gång tillhört mormor och morfar, så gillade jag det inte. Men jag ville ju ändå behålla det. Kan man måla om det? Jag funderade ett tag...
















Och så bestämde jag mig för att det kan man visst det! Här visar jag en pytteliten bit av skåpet som det ser ut just nu. Eftersom jag legat nedbäddad i soffan de senaste dagarna, så har jag inte städat bort all jul förräns idag. Jag tycker om att ha mycket rött under julen, men sen är det sååå skönt att ha det bara helt avskalat och rent. Ett tag alltså. Det enda jag har gjort här är att ställa fram några ljus. Imorgon kommer jag fixa lite mer, men nu ville jag bara visa hur skåpet blev efter ommålning. Jag tänker INTE be om ursäkt för vare sig ostylade eller suddiga bilder. :-D

Skåpet sväljer fortfarande mycket...





...nämligen en hel tv och lite andra tv-pryttlar. Tv-apparater är verkligen inte särskilt tjusiga att se på, så jag är jätteglad över att mormors skåp har fått komma ut ur skamvrån och husera denna i övrigt oumbärliga tingest.



Här kommer en liten bild på en annan av mina stora kärlekar - Snuffsan. Tyvärr är inte kärleken besvarad på det sätt jag skulle önska. Det är verkligen skillnad mellan katter och hundar.
Och mellan katter och katter också för den delen. Jag har haft katt i stort sett i hela mitt liv, men ingen har nog varit så "okelig" som denna sötnos. Han är verkligen CHARMIG trots sin högdragenhet, eller kanske tack vare. :-D När han är hungrig nedlåter han sig till att spinna och försöka se en smula gosig ut och man kan till och med få klappa honom. Klappar man honom när han är mätt och belåten tittar han på en som om man vore nåt som...ja som katten släpat in. Fast just denna, i hans egna tycke, aristokratiska katt skulle förstås aldrig släpa in något överhuvudtaget...


Följande klipp (om jag nu lyckas peta in det alltså) passar som pricken på husets hund och katt. Fast Snuffsan är en utekatt förstås...
Må gott!
Anette

Tillägg: Nähä det lyckades jag inte med. Att få in klippet här alltså. Men om du scrollar längst ner på sidan, så ska det finnas en "klick-ruta" från You Tube. Där finns klippet. Jag får ge mig själv i läxa att lära mig hur man sätter in det direkt här i inlägget... Någon som vet hur man gör?

Inga kommentarer: