torsdag 15 januari 2009

Två av mina stora kärlekar...

Goderafton!

Har varit sjuk ett tag (precis som alla andra) och idag var första dagen på läääänge (känns det som) som jag äntligen kom ut i skogen igen med vovven. Tog med mig kameran - har förstått att en bloggare behöver ha en dylik fastväxt i handen - för att ta lite bilder. Men - är det inte typiskt - batteriet tog slut preciiiiis när jag skulle knäppa ett fint kort. Suck! Här kommer istället ett foto taget för några veckor sedan på vår mysiga gosevovve Totte




Idag har äntligen min nya kärlek TOBI kommit! Ja, jag erkänner...jag älskar såna där reklamprogram från tv-shop och liknande. Hm...dom är så underbart entusiastiska (läs: härligt fåniga) och alla är sååå glada. Därför såg jag mig själv ta hand om tvätten här hemma med ett stoooort och underbart entusiastiskt (fånigt) leende. :-D Allt skulle gå så mycket snabbare - hela FEM gånger snabbare och det är ju inte fel. Det var verkligen Anette hjärta Tobi. Men som vanligt överträffade dikten verkligheten. Det är inte helt lätt att få till det lika elegant som på tv och mitt leende var aningen krystat. Men skam den som ger sig. Man har 30 dagar på sig att prova hemma och fastän jag och min nya stora kärlek fick ett lite mindre romantiskt första möte än planerat, så är jag övertygad om att vi kommer lösa vårt lilla kärleksgnabb. Kärlek lär ju börja med bråk och fortsättning kommer förmodligen följa...


Titta så glada dom ser ut! Bilden hämtad från tvins.com

Nu ber jag att få önska alla och envar en riktigt god natt med många härliga drömmar. Själv ska jag lägga mig på rent och ny-tobat lakan (man kan använda den på ett lakan som redan ligger i sängen!!!) och lyssna på en meditations-cd.


Må Gott!

Anette



2 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Tack för hälsningen hos mig - kul att därmed hitta till din blogg!

Men VAD ÄR den där Tobi för en egentligen? Kan man tvätta lakan utan att ta ur dem ur sängen, eller är Tobi någon slags strykningsmanick? Om "han" är det förstnämnda skulle jag verkligen behöva en Tobi, för Justus sover i sängen och mängden smutsiga lakan som det medför är inte att leka med :-/.

Fin liten Totte du har! Så tjusigt dessutom med den röda rosetten :-).

Trevlig helg önskar
Helena

In my house sa...

ÅÅååååå, jag å Snuffe blev just nu kär i Totte.... Sån going! Jag är ju sån som ser en människa i varje hund,,,, jaa hmm,,, gillar dom mer än människor egentligen...

Hör å häpna,,, mitt armband kommer från........ sitt ner...... Rusta,,, 39kr! ha ha de ä en lyckad fin kopia minsann...

Ha de gottit kram j