fredag 23 januari 2009

Anette hjärta Jeanne d´Arc =sant!

Jag har precis fått veta att jag vunnit ett gäng miljoner på lotto och det är väldigt praktiskt och bra eftersom jag suttit och dregglat över en massa godis från Jeanne d´Arc Living. Häng med på en bildkavalkad över allt jag ska inhandla per omgående...

Den här golvljusstaken tex. Jag är pyroman och har levande ljus överallt hela tiden, så den kommer passa fint här hemma:

Sött kors va?! Har suktat länge efter ett sånthär. Tycker om att omge mig med saker som symboliserar frid och harmoni:
Den här ska jag nog kunna få plats med någonstans. I köksfönstret kanske:


PRECIS såna här lampor vill jag ha på varsin sida om spegeln som hänger ovanför soffan. PRECIS såna här:

Välkommen hem du också lilla lampa:


Bedårande madonnastaty och lika bedårande sänggavel, som man dessutom kan ha som staket runt sin lilla trädgård. Visst! Vi tar ett gäng såna:

Jag är inte bara pyroman, jag är korgoman också, så dessa får stå här med lite fina täcken och kanske garner och några tidningar:


Ja tack! Den tar vi:

I mitt dressingroom-to-be behöver jag ha några såna här förstås:

Eftersom jag precis har möblerat om lite i köket, behöver jag ha någonstans att hänga kökshanddukarna. Varför inte på denna:

Ojojoj så fina:


Knyter upp ett par luftiga gardiner på en vacker gardinstång, sen vilar jag mig en smula på sängen:


Drar ett täcke över benen och lyssnar på fågelsången:

Men dessförinnan har jag tagit lite ved ur den här korgen och tänt en härligt sprakande brasa:


Från min plats i goa sängen framför brasan har jag även denna järnsoffan i blickfång. Kanske ska ta mig en kopp te och krypa upp här när jag vilat klart?



DUNS!!! Tjoho - där åkte jag visst ner i golvet och vaknade...inte en enda lotterivinst så långt ögat når. Men det nya magasinet har jag iallafall kommit över. Det har sällskap hem med kära sambon, som sprungit runt över hela Göteborg idag för att hitta ett exemplar. Hm...de säljs visst bara i vissa inredningsbutiker, vilket jag inte visste när jag gav honom uppdraget. :-D Men han var inte ensam om att ha frågat efter det i vanliga tidningskiosker... Och motion är ju bara bra, inte sant go vänner?!

Nu vet ni vad jag ska göra ikväll! Bläddra och drömma om lottovinster och så blir det förstås mys och lite gottigt att äta.
Må gott och ha en fin fredagskväll!
Kram Anette d´Arc

7 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, då kan man verkligen fråga sig var jag ska få tag på ett exemplar av denna tidning om den är så pass svår att hitta i Göteborg? Fast det verkar ju riktigt farligt att bläddra i den om den väcker sådana ha-begär...

Tack för den jättesnälla kommentaren hos mig! Det är så roligt att få veta att det man gör uppskattas! Ha en fin fredagskväll!

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

: )

Lycka till i min utlottning..!

Ja...tänk om man hade råd att köpa allt det där...

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Hejsan...ramlade in här då jag blev så nyfiken på vad som dolde sig bakom rubriken "Må Gott"...såg dig hos Ann-Catrin...
Nu mår jag gott...och blev naturligtvis superköpsugen...lustigt ord...på bild nummer fem...du vet möjligtvis inte vad lampan kostar? Och vem som säljer den?
Givetvis var det mesta vill-ha...men jag är på lampjakt och så fanns den där precis framför mig! Tack för inspiration!
Önskar en skön söndagkväll!
Bella

Katta sa...

Skulle vara omöjligt att välja bara en av de prylarna om man fick möjligheten, de är så fina allihop.Vilken fantastisk sambo du har som jagat runt hela Götet efter den tidningen till dej. Det är synd att den ska vara så svår att få tag i men jag ska med jaga ett ex. Kram Katta

HAGENS VITA VARDAG sa...

Vilken härlig sida jag ramlade in på! Gulligt skrivet..ja tänk om man bara kunde köpa utan begränsning, allt som bara föll en in!
Har fortfarande inte införskaffat mig J'dA magasinet men jag längtar..
Tänk att jag i helgen rev bland gamla prylar efter min gammelmormor och hittade liknande böcker (nya testamentet) slitna med pressade torkade blommor i. Jättefina!
Ha de gott
Kram Anna

In my house sa...

Anette,,,,, jag skäms... Har inte haft mycket tid till att skriva nån kommentar.... Har allderles för mycket inplanerat på att göra listan!!!! ifall du tycker jag är tråkig =) =(
- Tänk om man vann några miljoner!!! de hade vatt fint de

Stor kram j

Gårdsromantik sa...

Den där kandelabern var ju ljuvlig - har jag missat totalt.

Kram Maud