lördag 17 januari 2009

Bland gnällspikar och ljuva drömmar...

Såhär efter jul så gnälls det ofta över biverkningarna av frosserier i allehanda godsaker. Ja JAG gnäller inte, men samtliga BRALLOR är riktigt kinkiga just nu. Utfärdar diverse hot med hjälp av knakande sömmar osv. För att slippa höra eländet tar jag istället på mig de mycket mer sympatiska leggingsen och en stor härlig stickad tröja. Men det är alldeles för KALLT för dessa benbeklädnader just nu. BRRRRR!!! Försöker verkligen njuta av varje årstid, men nu känns det både befogat och legitimt att drömma sig till varmare stunder.
Det gör jag med hjälp av en bild från i somras på en härlig blomstertårta under kupa från ikea... Helt oprovocerande skapelse för både brallor och bikinis, men precis lika ljuvlig...eller ja...nästan...

En härlig färgklick från lilla trädgårdens blomsterprakt.
Den enda "färgklick" som finns i rummet nu är denna hemmagjorda vrakvedsljusstake. Jag tänder den, värmer några bullar och njuter en kopp te i soffan, med en garanterat gnällfri FILT runt benen.

En riktigt bra film denna gråkalla söndag är precis vad själen behöver! Japp så får det bli!


Må gott!
Anette

7 kommentarer:

Millas hem sa...

Haha!
Intressant läsning här!

Ja, jag tror också att en bra film är bra för själen!

Kram Camilla

Jenny Oak Fae sa...

Kul att du tittade in på min blogg!

: )

Önskar dig en fin ny vecka!

KRAM, Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

här fanns ju både underbart för ögat och själen kryddat med humor =må gott

varmkram lotten

Katta sa...

Åh så vackert med blommorna i glaskupan!!!Drivved är också mycket vackert. Leggins är mitt favvoplagg det kör jag året om hur kallt det än må va.Kram Katta

Eva sa...

Blommorna i glaskupan var så himla vackert läckra färger.... Ja det är så våren är nog snart här!

In my house sa...

Det känns väldans bra, att du håller koll på mig, å blir lite orolig.... =) duuuu, dom där dojjsen hos mig kostade 99kr,,, makalöst billigt!!! =) då är det kul att handla... plus att man ä sugen på vår och sommar kläder nu....

- Jag har ont i mitt långfinger,,, ajaj jag som kör finger valsen när jag skriver på datan, ajaj!!! pekfingret är inte lika rappt så att säga =)

Kraaaaam j

In my house sa...

Klart att jag är uppe,,, jag blir ju tyvärr knappt aldrig trött,,, det är typ nu min blogg tid börjar och på morgonen.... Har en Snuffe bakom mig som pustar å stånkar,,, han ä dödens trött,,, ändå så ska han va uppe lika länge som mamma!!!!
- Dom va jättesköna (skorna alltså) Det va på Din sko,,,, den finns la hos er!!! annars hojtar jag om det blir tripp till stan iegn,,, tror dock inte de,,, men kanske 0) 0) dom hade många fina,,,

Kraaam från nattugglan j