torsdag 30 april 2009

Den som spar hon har!

Ibland är det TUR att man skjuter upp alldeles helt nödvändiga vindsröjningar!!! Hade länge tänkt plocka fram mitt exemplar av "Rensa i röran med Feng Shui" och få storröjnings-inspiration. Men ni vet hur det är, man väntar tills anfallet går över. Och jag har inga som helst problem med att vänta ut dylika anfall. :-D

Den här vasen stod läääänge bortglömd längst inne i mörka vrån uppe på vinden. Egentligen fattade jag inte varför den inte blivit slängd för längesen. Men jag har en ekorres gener och samlar och sparar på ALLT! Allt från helt värdelösa och trasiga gamla plastpryttlar till reklamblad från adertonhundrakallt. Nästan iallafall...



Nåväl. Efter att ha blivit god vän med sprayburken så var jag enbart GLAD att den fanns kvar. Skulle det inte bli bra så hade jag iallafall ett utmärkt övningsexemplar som i värsta fall kunde kasseras.

Meeeeeen...det blev väl inte så pjåkigt va?! :-D En sprutt senare och vänd utochin så blev den ju ett mästerverk! Hjärtanen i snöret kom min käraste hem och överraskade mig med en dag och de var ju som gjorda att hängas på vasen.



Idag är det Valborgsmässoafton REDAN! Och ikväll är det vi som står runt en majbrasa i Värmland. Japp, sambon jobbar bara halvdag idag och vi åker direkt efter. Lite märkligt känns det väl på ett sätt att lämna högsommarvärmen här nere i Götet, för att åka upp dit där snön precis smält. Men det ska bli såååå roligt! Förra gången vi var där var det snövallar som var höga som små hus, men nu kan vi ju komma ut i skog och mark på ett annat sätt. Dessutom kan vi fixa och greja med utomhuspyssel. Måla trädgårdsmöbler står tex på agendan.

Sen är det ju så att man tror att man ska hinna så mycket mer än man gör. Vila, mysa, njuta och ta det lugnt står trots allt överst på att-göra-listan!!! Om det funkar med nätet så skriver jag en rad eller två därifrån.

Annars hörs vi till veckan. Ha en riktigt go helg!

Må gott!
Kram Anette


9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja vad man kan trolla med lite vitfärg!

Tur att man inte hinner röja så ofta.

Kram Maud

Helena sa...

Hej Anette!
Lite vit färg fixar det mesta och det där blev ju jättesnyggt! När man vet att den vita färgen finns så ser man saker på ett helt annat sätt! Ha en mysig valborg! Kram helena

millandante sa...

Ja den där vita färgen gör under!! Så fint det blev!
Ha en riktigt skön helg i Värmland nu!
Kram

Kerstin sa...

Ni får ha det så sköj däruppe i norr ;) Själv ska jag till Mariestad ikväll, det är ju oxå norrland för oss som bor på lite sydligare breddgrader, mohaha.

Jag hoppas vid Gud att butiken blir klar tills imorgon, tydligen har webbyrån som gör butiken stött på tekniska patrull och är osäkra på leveransen. Hoppas att inte potentiella kunder sviker, för skröen! *nervös*

Ha en toppenmysig helg!
Kraaaam!

me and alice sa...

Åh vilken tur du inte kastade vasen... Den blev ju ursnygg!
Kram från en ekorre till en annan...*fniss*
Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Vitfärg är något underbart! Fast just nu funderar jag på svart färg till mina utemöbler. Träet har blivit rätt fult, och stålbenen är i svart så det kan nog bli bra.

Jag tenderar också att spara rätt mycket i förråden.. men som sagt, då kan man göra fynd, göra om det man har istället för att alltid köpa nytt. Man kanske är en samlande ekorre, men å andra sidan gör man miljön en tjänst?

Närå, man satt fast på hotellet hela tiden i Stockholm så man hann inte in i en enda affär eller på något annat roligt. Men ska dit två gånger till nu i maj, så då ska det banne mig hinnas med lite mer...

Ha det så trevligt i Värmland, och jag tror nog inte att ni kommer att frysa ihjäl där.. ;-)

Frida sa...

Hej!
Men vad fin den blev, lite färg kan verkligen göra underverk.

En balkong inomhus vore kanske inte så dumt. Synd att jag inte har så stor yta annars hade jag fixat en på momangen.

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!

Kram Frida

Nicole sa...

Oj så söt vasen blev! Jag är nog också en samlare av stora mått och har lika svårt att göra mig av med saker. Man kan ju behöva dem NÅN GÅNG.
Trevlig fortsättning på helgen!!

Lallis - liv och leverne sa...

Jaa, vilken tur att du inte gjorde dig av med vasen:) Kanonfin.
Kram Lallis