torsdag 23 april 2009

Strandfynd

Ja detta är ju inga egenhändigt plockade strandfynd förstås. Pärlhalsband och en köpesnäcka någonstansifrån. Men jag tycker om att de ligger där i den lilla silverkorgen.



Den här lilla plankan är dock ett av käre sambons egenplockade vrakvedsfynd. Frågan är vad man ska göra med den.
Skriva något fint?
Sätta på krokar?
Just nu står den bara där på hyllan och lutar mot väggen. Lite ensam, övergiven och bortglömd lixom...


Solen skiner och våren är tillbaka!

Må gott!
Kram Anette

11 kommentarer:

Helena sa...

Fin planka! Skulle göra sig bra som knoppbräda tycker jag! Kram Helena

Lönnen 13 sa...

Första gången jag kikar in här, vilka härliga bilder du visar!
Kram Anneli

Bibban sa...

Väldigt vackra bilder i din blog
ha det gott Bibban

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilka härliga bilder:)
Hoppas att du har haft en fin dag idag.
Kram Lallis

Fröken Fräken sa...

Jag är ju lite konstig som gillar den slitna brädan mest! Den är fin precis som den är, men det vore fint att även ha den som en skylt.

Ja, sätt igång och sy fler kuddar. Man kan aldrig ha för många kuddar, hur trångt det än blir i soffan eller sängen.. ;-)

Tänk, stolfynd igår, och ett finfint bord idag! Loppisgudarna är med mig. Eller så har folk äntligen börjat städa ur därhemma och skänka vidare.
Hoppas att du har en fin kväll!!

Tessie sa...

Tack för din kommentar hos mig!

Vilket fynd din sambo gjort (plankan) den var verkligen jätte fin...Undrar vad den varit med om ?!

Kram Torparfrun

Kerstin sa...

JAg känner mig oxå smått förälskad i brädan...sickan karl... :)

Må gott! / Kerstin

Katta sa...

Vilken fin drivved! den blir nog fin vare sig du sätter krokar eller skriver på den men jag tror nog mest på krokar=supercharmigt.Höll på att missa att svara om quilten.Vadden brukar finnas där de säljer tyg och man kan ju ha tjocklek efter smak.Stickningar brukar jag göra diagonalt över rutorna men man kan ju göra på andra sätt med. Kanske finns det en speciell pressarfot men jag kör den vanliga.Tyger tycker jag är jättesvårt att hitta över huvud taget vad man än ska ha, men på nätet finns ju Stoff och stil.Köpte nyss ett jättesött blommigt quilttyg på Ohlssons tyger på Sveavägen men tror ej de har nåt på nätet tyvärr.Har inte Ikea nåt? Om det finns nåt nära dej. Lycka till hoppas du har nån nytta av dessa tips undrar du mer så fråga gärna. kram Katta

Katta sa...

Det tycker jag låter som en bra ide. Man ska inte krångla till det för sig för då blir det inget roligt. Kram Katta

Kerstin sa...

Det är något konstigt, men härligt med oss som dagdrömmer om slitna brädor. En sketalång skulle förmodligen orsaka en reaktion som krävde en cigg efteråt ;)

Tack för din uppmuntran, om du visste vad det betyder!!

Varma kramar!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vackert med pärlorna i skålen! Och brädan kan du säkert hitta på något fint att göra...
Kram
Marie