tisdag 21 april 2009

Inspiration

Hejsan!

Idag är det en riktig gråkall och mulen dag. VART TOG SOLEN VÄGEN??? Behöver lite sol igen. Jag har liksom tappat min inspiration. Har en låååång lista på att-göra-saker. Hittills har jag bara kunnat pricka av "äta frukost" och det stod inte ens uppskrivet.

På min lista finns bla:
ringa riktigt tröööökiga telefonsamtal
städa
tvätta
baka bröd
och givetvis PLUGGA...

Phu! Blir ju matt bara av att se eländet. Jag gosar in mig i lite vackra bilder och ser om inspirationen infinner sig. Annars får jag koppla vovven och ge mig ut i slingan och se om jag kan ha tappat den där nånstans. Men det är kaaaaallt ute idag! Brrrrrr...

























ALLA BILDER FRÅN POM POM INTERIORS
Skulle vilja försöka mig på att sy ett lapptäcke. Tycker det är så fint. Har någon något tips om lätta och snabbsydda täcken så blir jag glad. Men kom ihåg att jag behärskar bara raksöm och ibland även zickzack...
Må gott!
Kram Anette

12 kommentarer:

Helena sa...

Vika fina bilder du visar! Hittat hit för första gången. Fin blogg. Jag har ett lapptäcke på min sida. Kram Helena

Helena sa...

Självklart är det ok att du addar mig, dito!!! Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det är likadant väder här i Örebro idag. Lite småtrist sådär. Men du; vilka underbara bilder du visar: De blir man helt klart på gott humör av:)
kram Lallis

me and alice sa...

Hej Anette!
Härliga bilder härlig blogg!!! Hoppas du hittade inspirationen... *fniss*
Usch här är det också ruggigt i dag! Ingen vår alls just nu...
kram Susanne

Katta sa...

Vilka vackra bilder du visar. Jag brukar göra lapptäcken på enklaste möjliga vis, vanliga fyrkanter alla i samma storlek, raksöm ca en halv till en cm sömsmån så behövs ingen zigzag sen vadderar man och har en undersida då repas det inte upp, var bara noga med att alla bitar är exakt lika stora och att sömnsmånen blir exakt lika. Sen när det är vadderatkan man göra stickningar (sömmar med långa sömnsmån) utanpå så blir det quiltat och fint. Hoppas min beskrivning går att förstå och är till nån hjälp.Kram Katta

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh dom värmde anette, ljuva bilder får man goa sig med du såna här bitiga dagar!

varmkram lotten

Kerstin sa...

Ja, du var skröönemej först! Nästan så jag vill skicka dig Madonnan direkt, man blir alltid lite skraj att ingen ska vilja vara med...

Du är välkommen att hjälpa till närsomhelst, ska vi ta det i samma veva som vi rustar upp "boa"?

Underbara bilder, den sidan sparar jag som bokmärke!

Kramar Kerstin

Kerstin sa...

Japp, tre lotter blir det till dig. Uppmuntran uppmuntras!

Ha en fin dag!!!

Marielle sa...

Vilken fin bloggdu har. Underbara bilder :-)

Frida sa...

Hej!
Tack för den gulliga hälsningen hos mig, den värmde, du är välkommen tillbaks.

Vilka underbara bilder du bjuder på dem får man verkligen inspiration av.

Kikar gärna in till dig igen!

Kram Frida

Fröken Fräken sa...

Nää, här har det varit strålande sol och riktigt vårigt! Det t.o.m luktar vår (dvs lera och fuktigt..) Så inspirationen har varit med mig hela dagen på jobbet, men när jag kom hem så blev jag tröööött...

Jag tänker mig väl att ett lapptäcke inte behöver vara så svårt om man är noga, jättenoga, med att klippa alla bitar exakt lika stora och väljer att göra lapparna rätt stora. Om jag hittade ett gäng vita tyger skulle jag slå mig på den modellen.

Det blir nog att låta metallskålen vara som den är. Mässingen som kommit fram är nog underliggande material och ingen missfärgning.. och då får man nog finna sig i den. För jag vill inte spraya om den så att den ser helt ny och utan den charmiga shabby chic-känslan.

Kerstin sa...

Hej kompis!

Mja, det får jag väl inte precis, men man kan ju skriva insändare!!!

Ha en fin dag i solen!!