måndag 4 maj 2009

Ljuvlig helg!!!


Hejsan på er!

Har Valborg varit bra? Själv har jag haft det helt underbart!!! Dagarna i Värmland flög iväg och nu sitter jag här nere i Göteborg igen. Det blev inget bloggande under helgen - fel sladd packades ner. (Och det var INTE jag som packade sladden! ;-P ) Men det hade nog inte blivit så mycket datorsitteri ändå, för tiden har tillbringats utomhus mest hela tiden...

En liten planteringshörna iordningsställdes av diverse fynd i uthusen. Gamla rostiga hinkar och pryttlar med charmiga buckor samt en fönsterram. Den fick NÄSTAN följa med i bagageluckan, men passade så bra här så den fick stanna kvar.


En riktigt rostig gammal järngryta och en stormlykta får bo på den lilla verandan. Här är ljuvligt att sitta!


Här under lönnen hamnade en blå bänk. Man blir alldeles groggy av att sitta här. Hundratals humlor surrar rogivande i trädkronan och man hamnar i ett meditativt tillstånd. Jag känner mig lite som en vis Buddha när jag sitter där under trädet faktiskt! ;-)


Den gamla zinkbaljan får stå brevid. Kolla vilka fina handtag den har!


Frukostbrickan togs ut på filt i gröngräset en morgon. Äggen är hämtade från grannens flitiga höns.


Ligger snön kvar fortfarande??? Näääää de e en hel backe full med VITSIPPOR!!! Man kan inte se sig mätt...


Mysigt att plocka in en bukett och sätta på bordet...

Hoppas ni haft en lika go helg som vi haft!

Må gott!
Kram Anette

10 kommentarer:

millandante sa...

Vilket paradis! Och vad många fynd som gömdes i uthuset... underbart! Förstår att du trivs där uppe!!
Kram

Helena sa...

Vilket härligt vitsippehav! så vackert! Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Om jag fattat rätt nu så är bilderna från Värmland.. Du har ett mysigt ställe där. Och jättefina foton.
Kram till dig från en Värmlänning
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vilket mysigt ställe du har.Jättefina bilder,vilket vitsippe hav.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Fröken Fräken sa...

Men vilka grejer som göms däruppe! Eller snarare därnere, ur min synvinkel sett.. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag gillar bäst... det röda skåpet, korgen som hänger på väggen, träbänken på förstukvisten eller järngrytan... hm...hm.... Eller kanske en hel backe full av vitsippor! Härligt! Jag gladde mig åtminstone åt lite blommande maskrosor här i gräset vid huset... Man får vara tacksam för allt som blommar! ;-)

Kerstin sa...

Åh...ni verkar ju haft det helt uuuunderbart!!! Attans, jag skulle nog hängt med ändå!! =)

Önskar att jag haft en madonna till alla som varit med och tävlat...då hade det känts bäst!

Må så allra bäst i natten, KRAM!!!

Frida sa...

Hej!
Vilka härliga bilder du visar, planteringshörnan är jättefin.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Katta sa...

Åh vad fint med de rostiga sakerna. Visst är det roligt att man fått upp ögonen och vågar använda dessa fina gamla rostiga och slitna saker som inredning och "utredning". Må så gott ;) Kram Katta

Radhusdrömmar sa...

Vad fint du visar, ser så mysigt ut. Och frukost ute :-)

Tack för din kommentar hos mig! Uppskattas!

Kram Johanna

Kerstin sa...

Mm, det är spännande vad som kan växa! Lite osäker dock på var liknande frön kan köpas, antagligen är det en mycket långsamväxande perenn. I vilket fall som helst behövdes både traktor, blod, svett och tårar för att få upp skiten. Till slut sa maken att "-Nu gräver vi inte mer".

Tack för berömmet om butiken, lite skakig på benen är man allt just nu...

Må gott!!!
Kramar i lass!