tisdag 5 maj 2009

Ko-ko sa gökungen och ut åkte pastan

Hejsan!

Tack för era gulliga kommentarer! Jag blir så glad när fler än jag tycker om de små "skatterna" i uthusen. De flesta skulle förmodligen klassa allt som lump.

Här kommer bilder på en liten kökshörna hemma i Göteborg. En stor micro stod här förut, men en dag fick jag bara nog av den otympliga tingesten och slängde in den i skafferiet. Där får den egentligen inte plats, men det struntar jag i!



Likt en gökunge kastade den i sin tur ut en mängd skafferigrejer - typ bröd och pasta och sånt. Dessa stoppades istället ner i plåtburkar och glasburkar. Plåtburkarna är från ikea (vad vore vi utan ikea?!) och den stora zinkbrickan...vete tusan vart jag köpt. Indiska? Ikea? Det var inte i år iallafall.



Den lilla nysilverburken är ett traderainrop. Charmig som bara den tycker jag. Den har stått ute hela vintern och blivit härligt tilltufsad. :-)


Jag ska skriva etiketter till plåtburkarna så man vet vad som finns i dom. Detta kommer förmodligen ske vilket år som helst nu... :-D

Må Gott!
Kram Anette

14 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysig hörna med massor av gulliga burkar.Bor du i Götet.Längtar allt hem i bland.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din kommentar!

Hoppas att du mår bra..!

Jag mår åtminstone bättre än jag har gjort de senaste månaderna..!

Fina burkar du visar!

KRAM, Jenny

Fröken Fräken sa...

Fänkålsthé?! Det låter lite otäckt?.. Men faktiskt känns det som att jag håller på att bli piggare nu. Hoppas att det är sant! Det är i det här läget som jag brukar bli så exalterad över att jag känner mig bättre att jag störtar upp och gör en massa saker fastän jag inte orkar, och så blir det bakslag.. så nu ska jag försöka ta det lugnt...

Jag skulle också vilja bli av med micron, och slippa ha den på köksbänken. För snygg är den ju inte. Men jag har inget skåp att trycka in den in.. särskilt inte om jag också vill ha ett eluttagg att koppla in den i...

Snyggt med en massa plåtburkar- man kan aldrig ha för mycket av vare sig plåt- eller glasburkar, det hävdar jag med bestämdhet!!

Unknown sa...

Åh så mysigt och charmigt du verkar ha. Oj, jag skulle nog varot betydligt tydligare i mitt inlägg. Jag prenummerar på Vakre Hjem så jag får den några dagar före butikerna... förlåt"!! Kram Petra

Kerstin sa...

...så snabbt! Redan vilket år som helst alltså? Ta´t lugnt kvinna, om du bara väntar tillräckligt länge så lär du dig utantill vad det är i, alternativt du tröttnar och inreder med nytt! Fiffigt va?

Kramar!!!

Elin sa...

Vilken fin liten hörna...
Gillar absolut att samla vackra burakr tillsammans, det blir så fint och man slipper alla tråkiga förpackningar...

Ha en underbar dag...
Många kramar
Elin

Nicole sa...

Hihi, jo man ska skynda långsamt heter det visst ;).
Jättesöta burkar har du och visst är de mycket finare än en micro. Vi har aldrig köpt någon micro, eftersom en sån charmig modell som jag letar efter inte tillverkats ännu (och kommmer troligtvis aldrig att tillverkas heller...).
Men det går faktiskt att leva utan micro riktigt bra!

Helena sa...

Hej Anette!
Hihi, min micro står också i skafferiet! Jag har dock inga fina burkar att stoppa diverse skafferivaror i men kanske ska åka till IKEA någon dag snart! Kamprad han kan han! Kram Helena

Ofelias Hus sa...

Härlig blogg du har...

Jag har också försökt att stuva undan min micro, inte i skafferiet men i ett hörn så bara luckan syns...näst efter tv-n, så är micron fulast...


Kul att du deltar i min tävling, jag önskar dig lycka till!

Kram,
Anette

Unknown sa...

phuuu, tack för det, kände mig nämligen lite dum om jag lurat iväg folk till butiker förtidigt, ler. Nej, inte PA men just nu känns det så för hela denna termin har bestått av så mkt sådana inslag, jag läser till socionom med inriktning mot socialpedagogik. Vad är det du läser? Kram Petra

Tessie sa...

Hej!

Har läst i kapp på dina inlägg :-) Vad mysigt ni verkar ha haft det i värmland, du fyndade bra i uthusen!!
Vad gäller micron i skafferiet så förstår jag dig fullständigt. Även om jag inte sett din micro så är jag övertygad om att din köksbänk är mycket snyggare nu med de fina plåtburkarna. vad gäller IKEA så har min förälskelse gått över lite sedan det byggdes ett nytt, enormt och fruktansvärt omysigt nytt varuhus här i Uppsala.

På återseende!

Kram Torprarfrun

Nicole sa...

Hej igen!
Jo jag tänkte mig en bullig liten sak med en oval lucka, lite Smeg-stil så där (men inte sååå dyr) och kanske gräddfärgad eller vit. Lite 50-tals stil...
Om du är tekniskt lagd får du gärna jobba vidare på idén och se om nån vitvaruleverantlör nappar hihi ;).

Tidsmästarinnan sa...

Hej Anette!
Vad skönt att få undan microugnen, här i vårt kök har vi just nu en gammal inbyggd i inredningen som inte fungerar och en till som fungerar som står lös på en bänk... ja du förstår vad underbart :-)

Och jättefint med snygga burkar, sådär vill jag också ha!!
Härligt också att se bilderna från er helg... vilken harmoni!
Kram
Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fint det blev! Kan förstå att du inte ville ha micron där... Det har blev ju mycket finare!
Kram
Marie