onsdag 1 juli 2009

Högsommar!



Juli...högsommar...smaka på ordet - H Ö G S O M M A R...
Visst är det ljuvligt?! Men samtidigt en smula bitterljuvt för mig. Jag känner alltid att jag inte tog tillvara ordentligt på försommaren - F Ö R S O M M A R... utan liksom bara satt med på det där skenande tåget. Tåget som gjorde ett kort stopp vid hållplatsen HÖGSOMMAR och sen rusade vidare rakt in i hösten. Varje år så tänker jag att nästa år - då ska jag minsann inte missa ett enda körsbärsträ i blom!
Och nu är det alltså 1 juli. Redan. Hjälp! Eller...äh...nu passar jag på att njuta allt jag kan de här varma ljuvligt överjordiska sommardagarna istället. Jag kliver av tåget som snällt får vänta tills det är dags att fortsätta färden. Så jag sitter länge på kvällarna och zippar på en liten sommardrink bestående av en skvätt vitt vin, sprite, citron- och limeskivor. Aaaahhh så gott!
På morgnarna går jag upp tidigt, smyger ut på altanen med täcke och lägger mig på madrassen jag lagt in i blommigt påslakan och somnar om, medans de milda morgonvindarna sakta smeker min kind.
Så småningom vaknar jag av att solen närmar sig och kittlar mina fötter. Då masar jag mig upp och sätter mig i korgstolen med en kopp te. Sen läser jag några sidor om existentiell psykologi. Och inser ännu mer hur viktigt det är att ta vara på livets goda stunder.

Ha en härlig dag och må riktigt gott!
Kram Anette

10 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad härliga dina dagar verkar vara .Sippa vin med sprite och lata sig .Vad skönt.Ha det gott kramiz ~~~~RITA~~~~-

Fröken Fräken sa...

Åh! Jag vill också kunna sova ute på balkongen. Finns bara två mindre problem - solen går upp omkring 01 och det blir lite för ljust för att kunna sova. Och jag bor bara en halv trappa upp, så alla som går förbi skulle se in till mig där jag ligger och sussar.. känns inte så fridsamt.

Jamenvisst! Visst blir man stressad över att man inte hinner njuta av sommaren på alla sätt och vis?! Det är lätt hänt att njutandet förstörs för att man börjar tänka och fundera på om man verkligen njuter tillräckligt, eller om man missar något?..Och så ska man inte bara vila utan även hinna med att göra massor med saker. Ja, det kanske är lugnare på jobbet än att ha semester...? Närå!!

2BarnsMamman sa...

Åh, så underbart det låter att somna om under bar himmel! Fortsätt njut av högsommaren!

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej och tack för din rara kommentar inne hos mig! Jag vill också skissa på trädgården (om man nu kan kalla våran plätt en trädgård)!
Jag håller med dig - nu njuter vi av högsommaren, rätt vad det är blir det SENSOMMAR, haha!

Kram på dig!

Nicole sa...

Underbara bilder!
Så härligt med en sommarbädd ute!
Det känns lite som om vi blev lurade på försommaren i år då det blev så mycket regn och tråkigt väder. Man hann inte njuta av de ljusa nätterna och gå omkring och njuta...Men sommaren går ju alltid för snabbt, inte har man ju i vuxen ålder varit med om en sommar som varit tillräckligt låååång ;).

Ha en skön helg!

Ann-Catrin sa...

Underbara dagar.. det där att ta till vara på dagarna..
underbara bilder.. de andas sommar!!

kram ♥
A-C

Katta sa...

Gillar högsommar när vädret dessutom är som det ska va när det är högsommar.Din uteplats ser härlig ut. Kram Katta

millandante sa...

Vilket underbart altanliv! Ett sådant högsommarliv är guld värt!!
Kram

Annika i Gamla Stan sa...

Hej tjejen!
Skönt att se att det är fler som inte turbobloggar på sommaren, hoppas du nu får njuta av sensommaren, den för mej mest underbara årstiden!

Annika

Annika i Gamla Stan sa...

Tack för att du är mej troogen.. ;-)

Jah man då får vi väl stötta varandra lite i torpfixandet!

Kram

A