tisdag 13 april 2010

Att öppna en dörr mot våren...


Livet anföll...attackerade...och luften gick ur. Det blir så ibland. Man tycker det är orättvist. Man förtvivlar, gråter och förbannar. Man får göra så en tid, men sen får man försöka se verkligheten sådan som den är och gilla läget. Utgå därifrån och göra det bästa av det.




Dörren hittade jag utslängd och övergiven för en tid sedan. Jag skrev en lapp där jag talade om att jag var intresserad av att ta hand om den. Nu bor den hemma hos mig och efter en lång sommar utomhus (se bilder i föregående inlägg) har den blivit extra skavd och pryder en vägg.
Ett hjärta på handtaget får påminna om öppnade dörrar mot nya oändliga möjligheter...

Må gott!
Kram Anette

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

vad skoj att dörren fick flytta hem till dej.Mysigt med hjärtanet som hänger.Ja i det enkla bor det vackra!!!!!Önskar dej en skön kväll Rita ♥

Katta sa...

Kul att se dej tillbaka.En sån dörr skulle jag med gärna ta hand om ifall nån bara övergav den, den är jättefin. Kram Katta

Nicole sa...

Så roligt att du är tillbaka igen!! Vilken härligt patinerad dörr du tagit hand om. Visst kommer nya dörrar att öppnas!
Hoppas du får en fin vecka!

Kram, Nicole

LOPPISLIV sa...

Dörren ser så fin ut, patinerad och vacker, vilken tur du tog hand om den. Supersött hjärta som du hängt på den. Fin söndagskväll önskar jag dig. Kramis Paula

Annika i Gamla Stan sa...

Roligt att du kikade in hos mej, jag har oxå haft "livet" som kom emellan mej och bloggandet. Men skriver lite igen, utan krav eller måsten.

Kram A

Inspiration i vitt sa...

hoppas du får ordning på det som känns jobbigt, jag håller tummarna för det.
Dörren är underbar och den passar så fint hos dig.
Kram på dig/Ingela.

Fröken Fräken sa...

Ja, det där livet, det är allt bra knepigt ibland! Men det är väl så att allt som inte dödar en gör en starkare...

VIlken härlig dörr, så bra att den kunde komma till ett nytt hem där den uppskattas på rätt sätt. Jag skulle inte ha något emot att ramla över en lagom gammal dörr som jag kunde göra om till sänggavel!