onsdag 11 februari 2009

Vi har det bra, vi här bak i bussen...

Hejsan govänner!

Imorron åker jag till Kungliga Hufvudstaden. Det blir dock ingen längre stund jag stannar, mer swisch swosch fram och tillbaka. Kommer åka buss i SJU TIMMAR!!! Jojo, som student får man ta det billigaste alternativet och man hinner förvisso läsa många sidor skolbok när man åker så länge...men ändåååååå!!!

Schemat ser ut enligt följande:

Torsdag:

Åka buss...

Fredag:

Föreläsningar

Lördag:

Åka buss...



Tips på vad man gör på en buss i SJU TIMMAR mottages tacksamt...mer än att läsa och lyssna på musik förstås. Laddar i-poden med både diverse dunkadunka och avslappningsmusik. När man åker buss och vill läsa så är det inte säkert att medpassagerarna är inne på samma spår. Det finns många som pratar HÖGT i mobiltelefonen nästan hela resan (själv viskar jag nästan om jag måste ringa nån), och då vill det till att man har något "ljudbrus" så att man kan läsa ändå. Eller ta sig en liten tutare.



Färdkost då? Det är ju inte så att man stannar och fikar någonstans, så jag tänkte ta med mig en liten kylväska med en kylklamp och lite smått och gottigt. Tex mackor, yoghurt, frukt och något godis förstås. Något att dricka måste man ju också ha.



Den som kommer sakna mig mest är förmodligen min vovve, som kommer sitta parkerad här precis hela tiden från det att jag åker tills jag kommer hem:

MATTE KOM HEEEEEEM FÖR JAG LÄNGTAR EFTER DIIIIIIIIG...

Önskar alla ett riktigt gott slut på veckan!

Må gott!

Kram Anette - queen of the bus :-/

6 kommentarer:

Annika i Gamla Stan sa...

Har mailat dej.../A

Kerstin sa...

Oh, jag tycker det verkar roligt att åka buss - du hinner tänka jättemycket, ta med öronproppar så du kan läsa ifred! Lte snacks är alfrig fel - en fruktsallad med lite nötter och yoghurt kanske? Åh, får jag följa med? =)

Ha det så skojigt!!

Kramar Kerstin

P.S. Titta gärna in hos mig och var med i min lilla tävling! D.S.

Cazandra sa...

Hallåj!! Nämen, ska du också till Huvudstaden - jag me!! Åker på fredag och stannar över helgen! Fast jag slipper bussen, ska med jobbet på mässa! Det tar ungefär lika länge hemifrån mig också tror jag!

Du kan ju alltid köpa nån rolig inredningstidning om du tröttnar på "skolboken" :) Själv har jag planerat att ha med kudde, KORSORD (älskar det, fördriver verkligen tiden) och tidningen VAKRE och lite färdkost såklart! Men om du har en bärbar dator kan du ju blogga :) det finns väl trådlöst på de flesta bussar nu för tiden?

Vi kanske råkas fast vi inte vet det :) vem vet!

Ha det så skoj det går och hoppas du får det bra "där bak i bussen" !!

Kram Kram

millandante sa...

Åh så gulligt!!!
Ha det så trevligt på bussen!

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla du för din gulliga kommentar..!

: )

KRAM, Jenny

<3

In my house sa...

Hallooo, som du kanske förstår så har jag fullt upp,,,, därför har ja inte haft tid eller har att skriva runt!!!!

full gång med sovrum m,m.


kraaaaaam j